Mijn mooiste

Dit is Sissi, voluit Sissi Elisabeth van Flynn-I-Noor. Zij was mijn eerste Tervuerense en ik zal haar nooit vergeten. Zo mooi, zo trouw en zo lief.

Wie het leuk vind kan hier onze verhalen van onze honden volgen.

woensdag 13 november 2013

Vervolg Falco.

Falco en Levi rennen de hele dag om de boerderij en door de tuin. Hij was echter gewend om zijn rondje te lopen op de stoep en te rennen op een grasveld.

Hij was drie dagen hier toen hij aan zijn voorpoten begon te likken. We dachten eerst dat het gewoon schoonhouden was, maar een dag later zagen we dat zijn voetzolen heel erg dun waren geworden.
Eerst de ene zalf geprobeerd, toen een andere, maar niks hielp. Hij likte het er iedere keer weer af.

We hebben toen schoenen voor hem besteld.

Nou, het zal mij benieuwen zei ik al.

Ik moet toegeven, hij heeft er heel goed op gelopen. In eerste instantie liep hij als een dressuur paard, zijn poten helemaal omhoog en mooie korte stappen.
Hij heeft deze ongeveer drie weken gedragen. In eerste instantie voor alle 4 zijn poten, maar dat was niks. Het ging ook in principe om zijn voorpoten. En na drie weken waren zijn voorpoten zover geheeld, dat hij weer op zijn "blote" voeten kon lopen.
Hij heeft ze daarna nog één keer een paar dagen aangehad en daarna niet meer.


 
Het is toch niet normaal mensen, dat ik op van die rare schoenen moet lopen.

 
Maar het staat me toch wel charmant

 
Zo is het net of ik bergschoenen aan heb, net als mijn baasje.
 
In het begin was het dus nog even wennen om met zijn schoenen aan te lopen, maar na een paar dagen rende hij weer net zo hard als zonder.
 
Dat de honden gek zijn op een lekkere verse bout, hebben we nu wel ondervonden. Ze weten niet hoe snel ze bij hun bak moeten komen, als ze klaar gezet worden. Het is natuurlijk ook lekker smullen.
 
 

 
 
 

Falco is verzot op al het lekkers en op de kluiven die hij krijgt.
 

 
De andere honden ook trouwens.
 
 
Kluifje voor Shadow.

 
Kluifje voor Nina.

 
Kluifje voor Levi.
 
En als jullie je afvragen wat er dat zoal in de voerbak zit.
Hier even een voorbeeldje.
 

 
Eieren, kippenekken en kippenrugstukken.
 
Voor meer foto's van Falco en de rest, verwijs ik jullie naar mijn fotoblog.
 
 
Erik

2 opmerkingen:

  1. Zo schoonheid, uhhhh sorry, ik bedoel Falco. Dat hebben je baasjes toch maar goed bedacht voor jou, die schoenen! Nou, ik vind ze wel heel stoer staan hoor. Maar ja, zonder is toch lekkerder en dat kan nu gelukkig weer. Jullie hebben het maar heerlijk zo met z'n allen, jij met de andere honden. Geniet er maar lekker van. Een knuf voor jullie hondenbeesten van Gonny.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Gonny.

    Ja, het stond stoer bij hem, maar hij vind het idd lekkerder zonder z'n schoenen.
    Hij heeft nu echt goede harde zolen.
    Ik zal de rest een knuffel geven van je.

    Gr. Erik

    BeantwoordenVerwijderen