Mijn mooiste

Dit is Sissi, voluit Sissi Elisabeth van Flynn-I-Noor. Zij was mijn eerste Tervuerense en ik zal haar nooit vergeten. Zo mooi, zo trouw en zo lief.

Wie het leuk vind kan hier onze verhalen van onze honden volgen.

dinsdag 29 oktober 2013

Het is allemaal begonnen met Rebel.

Rebel is geboren op 31-12-1991 bij Hilda en Wilco Versluis uit Ingen en overleden op 24-01-2004. Rebel was een groenendaeler reu en, zoals zijn naam zegt, een echte rebel.

Altijd op pad en op zoek naar een adres waar hij een koekje kon scoren.
Toen wij samen gingen wonen, werkten we allebei en Rebel was de hele dag thuis.

Na enkele jaren kreeg Conny een fiets ongelukje en kwam thuis te zitten. Nou, dat was wat.
Rebel had geen tijd om te slapen, want hij moest het vrouwtje in de gaten houden. Steeds maar mee lopen als ze naar de keuken ging en weer terug. En als ze dan ging zitten, lag hij met z’n rug naar haar toe en maar kreunen en steunen. Wat mot dat hier, ga toch werken of zo!

Na enige tijd vond zij het eigenlijk wel tijd worden om er een hond bij te nemen. Voorheen zeiden we altijd, Rebel is het gewend om alleen te zijn. Dat bleek ook wel aan zijn reactie. Als we het er dan over hadden om er een hond bij te nemen, zeiden andere altijd: “dan zit Rebel niet zo alleen”. Maar wij zeiden dan: “dan zitten er twee honden alleen”. Maar nu kon het dus wel, dus is Sissi er gekomen.

We zagen een advertentie staan in het plaatselijke krantje en zijn diezelfde dag nog wezen kijken.

Nou, meteen verkocht natuurlijk. Er waren er nog twee, een rode en een grijze. De grijze kwam meteen op mij af, dus Sissi had zelf al gekozen. Fiona zei dat ze ’s morgens net gechipt waren, dus we konden haar gelijk meenemen.



Dit is een aquarel van Rebel dat bij ons in de kamer hangt. Bij het volgende verhaal zal ik het hele aquarel laten zien.
 

Zo is de liefde voor deze Mooie Belgen dus ontstaan. Wat dit voor gevolgen heeft, schrijf ik de volgende keer.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten