Mijn mooiste

Dit is Sissi, voluit Sissi Elisabeth van Flynn-I-Noor. Zij was mijn eerste Tervuerense en ik zal haar nooit vergeten. Zo mooi, zo trouw en zo lief.

Wie het leuk vind kan hier onze verhalen van onze honden volgen.

woensdag 30 oktober 2013

Het afscheid.

Zoals jullie als hondenliefhebbers wel zullen weten, ( Ik ga er maar even van uit dat jullie dat zijn, zo niet, na het lezen van mijn verhalen misschien wel.) is het moeilijkste aan honden houden, het afscheid.

Zoals jullie hebben kunnen lezen is onze Rebel niet meer onder ons, maar we denken nog wel heel veel aan hem, zeker als je weer andere honden hebt. Je gaat toch altijd een beetje vergelijken en ziet dingen in andere honden die, in ons geval, Rebel ook deed.

Wij hebben een hele mooie tijd gehad met onze grote vent, maar op een gegeven moment komt toch het moment om afscheid te nemen. In ons geval moesten we afscheid nemen van onze grote vriend. Hij was te ziek om nog een enigszins waardig leven te leiden.

Het was namelijk zo, dat Rebel steeds vaker moest overgeven. Op het laatst was het eigenlijk alleen maar gal, eten wilde hij al bijna niet meer.Uit onderzoek was gebleken dat hij maagkanker had en dat er niets aan te doen was. Het gezwel was zo groot als een tennisbal en weghalen kon eigenlijk niet.

Dan sta je dus voor een beslissing die je niet wilt nemen, je wilt je grote vriend niet kwijt.
Maar ik ben toen gaan zoeken en vond de tekst die wij gebruikt hebben voor op zijn rouwkaart.

Jullie denken misschien "rouwkaart"?

Ja, dat hebben we van meer mensen gehoord. Ik denk dat er een heleboel mensen zijn die dit lezen, ja dat zou ik ook doen, maar in onze omgeving werd er toch wel vreemd opgekeken toen ze een kaart kregen.



Dit was de voorkant van de kaart.

 
Ik heb geprobeerd om ook de binnenkant van de kaart te uploaden, maar dat wil niet lukken.
Ik zal proberen of me dat later wel lukt.

Wij wisten dat we zouden gaan verhuizen en wilde Rebel niet begraven. We hebben besloten om hen te cremeren zodat hij daarna met ons mee kon naar zijn nieuwe "thuis".

Wij zijn verhuist naar Drenthe en hebben onze boerderij naar hem vernoemd. "De Rebelhoeve".
Hij zou het hier fantastisch hebben gevonden. Lekker rennen over het weiland achter zijn kleine maatje Sissi aan. Maar hij heeft het niet mee mogen maken.

We zijn anderhalf jaar later verhuist.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten