Mijn mooiste

Dit is Sissi, voluit Sissi Elisabeth van Flynn-I-Noor. Zij was mijn eerste Tervuerense en ik zal haar nooit vergeten. Zo mooi, zo trouw en zo lief.

Wie het leuk vind kan hier onze verhalen van onze honden volgen.

donderdag 31 oktober 2013

Alleen

En toen was Sissi alleen over.

Ze ging steeds weer kijken of ze hem kon vinden, komt hij zo weer thuis?

Nee scheet, hij is niet meer. Ze kwam steeds weer naar ons toe om te vragen waar hij was.

Wat moet je dan, als je de grote vriend van je meisje er niet meer is en je ziet dat ze eenzaam is?

Ik hoor jullie al denken, dat zal niet lang duren. Nee dat klopt, het duurde niet lang.

Een maand later hebben we Shadow op gehaald. Een groenendaeler teef, toen 10 weken oud.
Sissi vond het geweldig en voor ons was het een goede afleiding en goede beslissing bleek.

Sissi leefde helemaal weer op en kon lekker spelen met Shadow, iets wat ze de laatste tijd al niet meer kon doen met Rebel.

Je moet niet denken dat we over 1 nacht ijs zijn gegaan, we hebben er wel degelijk goed over na gedacht voordat we Shadow gehaald hebben. Rebel zullen we nooit vergeten, ik heb nog een brok in m'n keel als ik dit schrijf. Vooral Conny heeft het er heel moeilijk mee. Het was haar eerste hond en bij haar zitten de dieren net iets dieper onder haar vel. Zij heeft altijd moeite met een sterf geval onder de dieren. Maar dat hoort er nou eenmaal bij.

Shadow hebben we opgehaald in Kampen. Ze was een prachtige meid en heel erg open. Ze wilde heel graag aangehaald worden en was absoluut niet terughoudend. Iets wat bij Rebel wel het geval was.
Rebel was een echte "oude" groenendaeler. Schuw, afstand houden en als het hem niet aanstond grommen. Uitvallen heeft hij nooit gedaan.

Toen we in Kampen waren, moesten we nog een naam hebben. Ik had de naam eigenlijk al klaar, maar het lag er natuurlijk aan met welke letter hij moest beginnen. Nou dat kwam goed uit. Het was de s. Hebben we Sissi, Shadow en later ook nog een kat die Sneaky ging heten.


Dit is wel een foto van toen we al verhuisd waren. Op de achtergrond zie je Sissi staan. Zo konden ze uren samen rondstruinen op het weiland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten