Mijn mooiste

Dit is Sissi, voluit Sissi Elisabeth van Flynn-I-Noor. Zij was mijn eerste Tervuerense en ik zal haar nooit vergeten. Zo mooi, zo trouw en zo lief.

Wie het leuk vind kan hier onze verhalen van onze honden volgen.

zaterdag 26 april 2014

Puppycursus.


Thore heeft zaterdags puppycursus.


Op zaterdag 12 april was het voor Conny en Thore de eerste keer dat ze samen les kregen.

Ze moesten eerst buiten op het veld oefenen en daarna naar binnen voor een check-up van "de dierenarts".

De foto's zijn weer gemaakt met mijn telefoon, dus de kwaliteit is niet het beste, maar voor de volgende keer neem ik het fototoestel mee.



 
Eerst oefenen om naast de baas te lopen en naar de baas toe.

 
Dan een rondje lopen.

 
En dan is daar de "dierenarts" die van alles wil zien en doen.
Dus eerst op tafel.

 
Dan worden de oren gecontroleerd.

 
Het gebit.

 
Even kijken of het een mannetje is en of de balletjes goed zijn ingedaald.
 
 
Daarna gingen ze weer naar buiten voor een speur oefening.
 
Kim, de eigenaresse van Have Fun, heeft voor deze oefening een gebaksteekvorm gekocht en in verschillende vormpjes iets lekkers gedaan.
 
Aangezien zij ook voor natuurlijk voer is, zaten hier gedroogde stukjes long en haas in.

 
Nou, dan wil ik wel zoeken hoor.

 
Met een heel klein beetje hulp van het vrouwtje, vind ik ze allemaal.

 
Daarna was er nog een oefening met lekkers onder de ballen in een bloempothouder.
 
Ik weet niet hoe Kim op al deze ideeën gekomen is, maar het is een lust voor het oog om te zien hoe al die honden in de bakken staan te graven om bij de voertje te komen.
 
 
Er waren trouwens ook honden die niet op het voertje van hun baas, wat ze zelf hadden meegenomen, reageerden.
Kim heeft ze toen een paar stukjes van het gedroogde vlees van haar gegeven en ze waren meteen bij. Je hoeft het ze maar voor de neus te houden en je hebt gelijk hun aandacht.

Hoezo oerinstinct?


De rest van de foto's staan op het fotoalbum.




Erik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten